Moje dwuletnie dziecko niedawno zostało zaaparatowane. Zaczyna reagować na głośne dźwięki. Jak często powinny odbywać się spotkania z logopedą? Córeczka bardzo niechętnie w tych spotkaniach uczestniczy, szybko się nudzi, płacze.

Data publikacji: 10-01-2012

Córka szybko zniechęca się, ponieważ nie potrafi skupić uwagi słuchowej. Zasłyszane dźwięki nie mają dla niej jeszcze znaczenia. Początkowo to właśnie skupienie uwagi jest głównym celem terapii. Należy uzbroić się w cierpliwość i sumiennie stymulować córkę. U...
Więcej

Jak często powinnam pracować z półtorarocznym dzieckiem w domu? Dziecko ma bardzo duży niedosłuch, reaguje tylko na bardzo głośne pojedyncze dźwięki (np. trąbkę czy inne głośne instrumenty), czekamy na implantację.

Data publikacji: 10-01-2012

Praca z dzieckiem niedosłyszącym rozpoczyna się rano, gdy tylko budzi się, a kończy, gdy idzie spać. Rodzice nieustannie w trakcie zabaw, prac domowych, spacerów powinni stymulować dziecko. Zalecane przez logopedę zabawy (skupiania uwagi słuchowej, poszukiwania źródła dźwi...
Więcej

Skąd wziąć materiały do domowej rehabilitacji? Mój syn niestety nie chce bawić się obrazkami.

Data publikacji: 10-01-2012

SPRZĘTY DOMOWE W początkowej fazie terapii nie musimy od razu biec do sklepu po pomoce do usprawniania. Warto wykorzystać to, co można znaleźć w każdym gospodarstwie domowym: garnki, miski, sztućce, klucze, foliowe i papierowe torebki.  Prezentujemy dziecku, a potem nakłaniamy je do sa...
Więcej

Mój 3 letni synek od roku nosi implant. Ćwiczymy z nim w domu, dwa razy w tygodniu uczęszczamy na terapię logopedyczną. Niestety nie zauważamy żadnych postępów. Synek, co prawda reaguje na dźwięki, ale ich nie naśladuje. Czasami współpracuje z logopedą, ale najczęściej niechętnie wykonuje ćwiczenia. Wypowiada dwie, trzy pojedyncze sylaby typu "ma". Martwimy się, że implant jednak nie przyniesie mu korzyści.

Data publikacji: 10-01-2012

Nie należy się zrażać i pozytywnie reagować na każdą werbalną reakcję dziecka. Najpierw rozwija się jego słownik bierny, a dopiero potem czynny. Wytrwale stymulujmy jego mowę, bo cały czas poszerzamy w ten sposób zasób słownikowy. Warto skupiać też uwagę dziecka na bod...
Więcej

Mam wrażenie, że moje dziecko przyzwyczaiło się do tego, że nie musi mówić. Wypowiada pojedyncze wyrazy (to-auto, pie- pies, mu- krowa). Dużo czasu spędza z nim teściowa, która traktuje Julka jak niemowlaka. Jak zmotywować go do mówienia? Stosuje się do zaleceń lekarza i logopedy, gdy wracam z pracy dużo z nim ćwiczę (Julek ma 2, 5 roku, obustronny niedosłuch w stopniu znacznym, jest obustronnie zaaparatowany).

Data publikacji: 10-01-2012

Po pierwsze, należy w dalszym ciągu stymulować mowę Julka. Z dnia na dzień jego zasób słów będzie powiększał się. Podane przykłady to nie tylko wyrażenia dźwiękonaśladowcze, ale też nazwy pojazdów i zwierząt. Warto podsunąć osobie opiekującej się dzieckiem a...
Więcej

Czy są jakieś sprawdzone sposoby żeby nakłonić dziecko do pracy w domu? Nasz syn dobrze pracuje w poradni z panią logopeda, a gdy my próbujemy coś zdziałać jest zniechęcony i buntuje się.

Data publikacji: 10-01-2012

Warto pamiętać o tym, żeby ogrom wysiłku, jaki wkładamy w rehabilitację dziecka dla niego samego był zabawą. Owszem, dziecko 4-letnie powinno już wiedzieć, że spotkania z logopedą służą czemuś więcej niż tylko zabawie, ale mimo wszystko przede wszystkim musi być dla niego przyjemn...
Więcej

Moja córka jest na etapie nauki odgłosów. Mam kłopot z wytłumaczeniem jej, że nie tylko jej pluszowa krowa robi „mu”, ale też wszystkie inne krowy bez względu na to jak wyglądają. Mieszkamy w mieście i nie mamy niestety rodziny na wsi. Nie mam możliwości pokazania jej prawdziwego zwierzęcia.

Data publikacji: 10-01-2012

Warto wyposażyć się w kilka pomocy przez zestawianie i porównywanie, których, dziecko stopniowo uświadamia sobie, że owa nazwa nie wiąże się wyłącznie z pojedynczym desygnatem. Książeczki ze zwierzętami, własnoręcznie narysowane schematyczne rysunki, obrazki wycięte z p...
Więcej
Dr n. med. Jarosław Sova
Zadaj pytanie logopedzie ! Jeśli masz jakieś pytanie wyślij je na adres (podany niżej). Odpowiemy w ciągu 24 godzin.

Izabela Borkowska – logopeda, pedagog specjalny, absolwentka logopedii na Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz Podyplomowego studium diagnozy i terapii pedagogicznej. Pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym na terenie warszawskich  przedszkoli. Pracuje z dziećmi niedosłyszącymi, prowadzi terapię dyslalii, opóźnionego rozwoju mowy. 

Każdą wolną chwilę wykorzystuje na dobrą książkę, spotkanie z przyjaciółmi i  podróże – bliższe jak i dalsze. Lubi swoją pracę, w związku z tym chętnie rozwija się. Jest zwolenniczką pracy tradycyjnymi metodami w połączeniu z innowacyjnymi, które idą z duchem czasu. Szanuje odmienność każdego swojego podopiecznego.

1
logopedia - ćwiczenia logopedyczne - niedosłuch u dzieci - rehabilitacja słuchu i mowy KtoToMówi.pl © 2011
Korzystanie z witryny ktotomowi.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.Zaakceptuj i zamknij ten pasek